Bez silnic se prý žádné logistické parky stavět nebudou

Zdroj: Matěj Říha, Kladenský deník, 6. 2. 2009

Buštěhrad - Pokud se nevyřeší dopravní obslužnost k průmyslové zóně, jsou v Buštěhradu rozhodnuti, že budou v rámci možností blokovat všechny podnikatelské záměry.

Více než sedmdesát tisíc metrů čtverečních. Takový prostor by měly zabírat haly chystaného logistického centra, jež by mělo vzniknout v areálu bývalé Poldovky mezi Kladnem a Buštěhradem. Devadesát procent plochy, která je určena na plánovanou výstavbu, spadá pod buštěhradský katastr.

"Město Buštěhrad nemá s vlastním logistickým parkem problém, jelikož je plánován v území určeném pro průmyslovou výrobu a sklady," uvedl buštěhradský starosta Václav Nový.

Podnikatelské záměry ale v průmyslové zóně nelze podle názoru místních politiků uskutečnit bez dodatečných protihlukových opatření. V konečném důsledku by totiž mohlo dojít k přivedení veškeré nákladní i osobní dopravy do bezprostřední blízkosti Buštěhradu, což by zásadním způsobem zhoršilo životní prostředí ve městě.

"Problém vidíme v tom, že se nejedná o jeden logistický park, nýbrž o celou řadu investičních záměrů v průmyslové zóně. Sporná otázka je zejména v její dopravní obslužnosti, kterou má zabezpečit páteřní komunikace," dodal starosta Buštěhradu.

Takzvaná páteřní komunikace by měla být součástí plánované výstavby obchvatu. Ambiciózní plán však má některé trhliny a musí dojít k další diskusi mezi jednotlivými zainteresovanými objekty, mezi něž patří kromě Buštěhradu například i Kladno a Středočeský kraj.

"V současné době je páteřní komunikace ve fázi, kdy je neprojednaná a neschválená EIA. Důvodem je požadavek odboru životního prostředí Středočeského kraje na rozšíření vlivu stavby na životní prostředí o další varianty, které navrhují některé občanské iniciativy," informoval Pavel Kohout z kladenského odboru dopravy a služeb, podle něhož se nyní celý proces plánované výstavby poněkud zpomalí.

Důvodem jsou personální změny ve vedení Středočeského kraje. Bude prý také potřeba vypracovat studii SEIA zabývající se vlivem celé rozvojové koncepce. A ta se bude dělat až po schválení studie EIA. "Bez těchto vypracovaných dokumentů nemůže kladenský magistrát vydat územní rozhodnutí ani stavební povolení," vysvětlil Pavel Kohout. Realizace celé stavby je tedy zatím v nedohlednu.

"Nemůžu mluvit za celý kraj, ale já osobně se ztotožňuji s názorem Buštěhradských, jelikož jejich námitky jsou podstatné," uvedl náměstek středočeského hejtmana Marcel Hrabě (ČSSD), který dodal, že vedení kraje rozhodně nechce nechat Buštěhrad napospas kamionům. "Investice do těchto komunikací jsou samozřejmě otázkou další diskuse," dodal Hrabě.

Není ale vyloučeno, že stavby silnic, jež povedou k průmyslovým objektům, budou spolufinancovat také samotní investoři. Vedení Buštěhradu k vyřešení celé problematiky dokonce navrhuje vytvoření koordinační skupiny pod patronací kraje. Zástupce by zde měli samozřejmě i Kladenští a Buštěhradští, Ředitelství silnic a dálnic, podnikatelské subjekty, další obce, ale i odborníci. Do přijatelného vyřešení uvedené problematiky je město Buštěhrad rozhodnuto v rámci svých možností veškeré podnikatelské záměry v průmyslových zónách blokovat.