Buštěhrad haly odmítá

Zdroj: Milouš Červencl, MF Dnes, 27. 1. 2009

Město se logistického centra v areálu bývalé Poldi u Kladna obává kvůli dopravě, chybí totiž obchvat

Kladno - Čtyři obrovské nájemní haly o celkové ploše přes sedmdesát tisíc metrů čtverečních by měly již příští rok stát v areálu bývalého Poldi mezi Kladnem a Buštěhradem. Město Buštěhrad, do jehož katastru areál spadá, však proti výstavbě protestuje, v územním plánu je totiž logistické centrum podmíněno vybudováním obchvatu města a přeložkou silnice I/61, která kolem města vede.

Pozemky patří developerské firmě CPDP Logistic Business Park se sídlem v Praze, která je získala od třineckých železáren. "V areálu KladnoDříň se zatím dělají přípravné práce, stavba by měla být dokončena v roce 2010," uvedla Petra Pospíšilová z CPDP Logistic Business Park. Haly se využijí jako skladové prostory, dostat by se ale mělo i na lehkou výrobu. "Podle druhu nájemců by logistický park měl přinést desítky až stovky míst," uvedla Pospíšilová.

Proti projektu se však staví buštěhradská radnice, pod jejíž katastr spadá 90 procent pozemků oblasti. "K veškerým podnikatelským záměrům v této oblasti dáváme negativní stanovisko, neboť jsou v rozporu s územním plánem. Není totiž vybudován obchvat Buštěhradu a přeložka silnice I/61, které stavební činnost tohoto typu podmiňují," uvedl starosta Buštěhradu Václav Nový. Město se totiž obává, že veškerá doprava směřující do logistické zóny Kladno-Dříň by proudila přes centrum města.

Město proto podalo na odbor životního prostředí Středočeského kraje námitku. "Tu nám uznali, stavební řízení logistického parku bylo zastaveno, zatím jsem však neslyšel, že by se nějaká stavba obchvatu plánovala," dodal Nový. Obchvat Buštěhradu spadá pod kompetenci Středočeského kraje, přeložka silnice I/61 pod Ředitelství silnic a dálnic. "Vůbec jsem neslyšel, že by se připravovala nějaká stavba na silnici I/61. Kvůli nabitým plánům tak tedy jen mohu říci, že v nejbližších letech bych nic neočekával," uvedl Roman Kluzák z tiskového oddělení Ředitelství silnic a dálnic.

Stejný názor má i Petr Hájek, vedoucí odboru dopravního projektování společnosti Cityplan, která obchvat Buštěhradu a silnici I/61 spravuje pro Středočeský kraj. "Žádosti o územní rozhodnutí a stavební povolení logistického centra jsou v současné době zastaveny, jelikož ještě není dokončeno hodnocení dokumentace týkající se životního prostředí," potvrdil Hájek.

Středočeský kraj a Ředitelství silnic a dálnic podle něj musí nejprve svolat pracovní skupinu, poté vypracovat veškerou dokumentaci týkající se nákladů a projektu stavby obchvatu a přeložky, pak bude následovat řízení týkající se životního prostředí. "Kdybych to měl shrnout, obchvat ani páteřní komunikace v průmyslové zóně Kladno-východ se asi brzy stavět nezačnou," dodal Hájek. Kdy bude stát logistické centrum, tak také zůstává nejasné.

"K podnikatelským záměrům v této oblasti dáváme negativní stanovisko, jsou v rozporu s územním plánem." starosta Buštěhradu Václav Nový.