Aktuality: Koronavirová krize

Městská knihovna do odvolání zastavuje výpůjční provoz

19.1.2021

V souladu s Usnesením Vlády ČR ze dne 23. prosince 2020 č. 1376 o přijetí krizového opatření ZASTAVUJE KNIHOVNA DO ODVOLÁNÍ VÝPŮJČNÍ PROVOZ. Výpůjční doba všech vypůjčených dokumentů  se automaticky prodlužuje po dobu zavření knihovny.


Začíná očkování proti Covid - 19 seniorů 80+

15.1.2021

Ke stažení:

Od dnešního dne (15. 1. 2021) začíná očkování seniorů 80+ proti COVID-19 .

Jak je možné se registrovat? Stačí vyplnit on-line registrační formulář na stránce https://crs.uzis.cz

Registraci mohou provádět i rodinní příslušníci, sociální pracovníci, praktičtí lékaři. Lze ji provést i telefonicky prostřednictvím pracovníků linky podpory.

Co je potřeba pro registraci?

Zájemce musí souhlasit s vyplněním informací důležitých pro rezervační systém. Následně je zájemce vyzván k registraci termínů na nejbližší očkovací místo, kde si rezervuje termín na základě zaslaného PIN kódu. Rezervují se dva termíny (dvě očkovací dávky).

Nejbližší očkovací místo je v nemocnici Kladno.

Jak očkování probíhá?

  • Při příchodu nejprve slovně potvrdit svou registraci
  • Měření tělesné teploty a převzetí informačního letáku o očkování (pozn. lékařský dotazník je vyplněn již při registraci osoby do centrálního rezervačního systému)
  • Prokázání identity – OP, pas, ŘP
  • Přiřazení očkované osoby dle RČ v informačním systému
  • Kontrola vyplněného lékařského dotazníku – krátký pohovor s lékařem
  • Provedení očkování
  • Zápis očkování do ISIN (čárový/QR kód)
  • 15 minut v čekárně po očkování

Máte dotazy? Volejte infolinku zdarma 800 710 710.

S registrací Vám také mohou pomoci pracovnice našeho infocentra, tel. 312 278 020.

S registrací i odvozem na očkování po domluvě mohou pomoci i místní hasiči - v případě potřeby kontaktujte pana Tomáše Hofmana na tel. č. 728301030.


Informace o očkování proti COVID - 19

8.1.2021

Ke stažení:

 

 


Informační leták hejtmanky - aktuální opatření v souvislosti s COVID-19

7.1.2021

Ke stažení:

Česko zůstane v 5. stupni indexu PES min. do 22. 1. 2021

Obchody a služby:

  • i nadále umožněn prodej jen základních potřeb (např. potraviny, drogerie, pohonné hmoty, potřeby pro zvířata atp.)
  • 1 osoba na 15m2
  • restaurace jen výdejové okno
  • zavřeny hrady, zámky, bazény, vleky, služby (typu kadeřnictví), omezeny ubytovací služby

Školství:

  • distanční výuka na všech stupních s výjimkou MŠ, spec. škol a 1. a 2. ročníků ZŠ + specifické případy nově konzultace posl. ročníků na VŠ v režimu 1 + 1

Ostatní:

  • zákaz vycházení v době od 21 – 5 hodin
  • setkávání max. 2 osob, zákaz kulturních akcí
  • návštěvy v nemocnicích možné za urč. podmínek s respirát., v soc. službách + neg. test
  • i po 15. 1. pokračuje antigenní testování obyvatel

Více info na www.vlada.cz, www.mpo.cz a www.mzcr.cz. Změna vyhrazena.


Dobrovolné testování pro všechny občany ČR pomocí antigenních testů

15.12.2020

Ke stažení:

Je třeba vědět, že nakažené osoby jsou infekční již dva dny před tím, než se u nich projeví první  příznaky nemoci. 

U některých nakažených osob se dokonce žádné příznaky neprojeví. To znamená, že infekční  můžete být i přesto, že se cítíte zdravě. Značná část osob šíří onemocnění COVID-19 zcela  nevědomě.

Cílem dobrovolného preventivního testování veřejnosti s využitím antigenních testů je včasné  odhalení infekčních osob a tím omezení dalšího šíření onemocnění COVID-19.

Proč se nechat testovat?

  • Ověříte si, zda proděláváte onemocnění COVID-19 či nikoli.
  • Pomůžete zjistit, jaká je skutečná epidemiologická situace v ČR.
  • Zjistíte-li, že proděláváte onemocnění COVID-19, můžete včas přijmout preventivní opatření a zabránit tak dalšímu šíření nákazy:
    • Ochráníte své příbuzné a přátele.
    • Zabráníte zavlečení nákazy do pracovního kolektivu.
    • Ochráníte osoby v riziku ve Vašem nejbližším okolí (zejména starší a nemocné).
    • Omezením šíření onemocnění COVID-19 přispějete ke zlepšení epidemiologické situace v ČR a návratu k normálnímu životu.

Proč právě teď?

Načasování preventivního plošného testování před vánočními svátky  není náhodné. K přenosu onemocnění COVID-19 dochází nejčastěji v rodinách, jelikož doma obvykle nelze dodržovat přísná protiepidemická opatření. 

Absolvování antigenního testu před návštěvou příbuzných během Vánoc je možností, jak můžete své nejbližší před nákazou ochránit.

Nejdůležitější je chránit zejména starší osoby, u kterých je vyšší riziko závažného průběhu nákazy COVID-19. Nikdo z nás si nepřeje být na Vánoce nemocný, v horším případě strávit vánoční svátky v nemocnici.

Kdo se může nechat otestovat?

  • Všichni občané ČR, kteří se prokáží průkazem pojištěnce nebo náhradním dokladem.
  • Mohou se jít otestovat opakovaně, avšak nejvýše jedenkrát za 5 dní.
  • Nejedná se o jednorázovou akci jako v jiných zemích, ale občané se mohou testovat opakovaně

Jak testování pomocí AG testů probíhá?

  • Na webu MZ ČR naleznete seznam odběrových míst, testují i vybraní praktičtí lékaři.
  • Zvolíte si odběrové místo a na webu si zarezervujete datum a čas Vašeho testu.
  • Ve Vámi zvoleném termínu se dostavíte na odběrové místo, kde se budete řídit pokyny personálu.
  • Mějte s sebou občanský průkaz a kartičku pojištěnce.
  • Po odběru počkáte ve vyhrazeném prostoru na výsledek testu.
  • Výsledek testu se dozvíte nejpozději do 20 minut.
  • Dle výsledku testu obdržíte instrukce k dalšímu postupu.

Kde se nechat otestovat?

Testování bude primárně probíhat v Síti antigenních odběrových center v provozované páteřní síti odběrových míst v jednotlivých krajích.

Na tuto síť navazuje sekundární síť smluvních poskytovatelů zdravotních služeb (praktičtí lékaři, ambulantní specialisté…). To znamená, že můžete kontaktovat svého praktického lékaře, ambulantního specialistu např. svého zubního lékaře a sjednat si vyšetření Ag testem. Zapojených lékařů je již přes 1 000 a dále se zapojují.

Odkazy:

K posílení odběrových center a odběrových míst jsou využity mobilní odběrové týmy  Armády České republiky a týmy Hasičského záchranného systému.

Pro řízení kapacit a usnadnění testování pro občany je spuštěn Centrální rezervační systém.

Děkujeme, že dodržujete stanovená pravidla a pomáháte tak chránit sebe i své okolí.

Další informace naleznete na koronavirus.mzcr.cz

V případě nejasností volejte linku 1221.


Informace MěÚ Buštěhrad k Covidu

14.10.2020

Vážení spoluobčané,

jak jistě víte, bohužel se opět všichni dostáváme do situace, kdy jsme již museli a zcela jistě budeme dále muset přijmout celou řadu opatření nařízených Vládou ČR či Ministerstvem zdravotnictví. K dnešnímu dni má Buštěhrad 26 osob nakažených covidem a 22 uzdravených, tedy daleko více, než na jaře (a každý den počet nakažených vzroste cca o 2 – 3 osoby). A to jsou pouze oficiální čísla, ne každý nemocný podstoupí testy, takže nakažených bude ve skutečnosti daleko více. Prosíme Vás tedy všechny touto cestou, abyste důsledně dodržovali všechna doporučení a nařízení, ať už na ně máte jakýkoliv názor. Je třeba se semknout a opravdu jen společně lze tuto situaci zvládnout s co nejmenší újmou.

Náš úřad dle nařízení vlády přistoupil k omezení úředních hodin pro veřejnost (na pět hodin dvakrát týdně). Toto opatření, stejně jako ta ostatní, má za cíl v co možná největší míře chránit zdraví všech našich zaměstnanců, a zároveň umožnit, aby byl po celou dobu zachován provoz úřadu ve všech jeho základních činnostech a povinnostech. I naše příspěvkové organizace Vás průběžně informují o všech omezeních. Naše infocentrum bude průběžně sledovat změny otvíracích hodin našich obchodů, či například možnosti dovozu jídla. Ochranné prostředky jsou zatím v našich obchodech běžně dostupné.

Chceme Vás všechny ujistit, že náš úřad je stejně jako v jarních měsících připraven pomoci komukoliv, kdo pomoc bude potřebovat. Opět platí zejména pro naše seniory, pro osoby se sníženou pohyblivostí, pro osoby nemocné, či v karanténě, že je prostřednictvím našich hasičů a dobrovolníků zajištěna možnost nákupů, dovozu obědů, léků a tomu podobných komodit či služeb (a třeba i doprovod při procházce pro seniory, kteří si sami netroufají). Zkrátka pro všechny, kteří takovou pomoc budou potřebovat, jsme připraveni podat pomocnou ruku. Neváhejte si prosím o pomoc říci.

Kontakty:

  • Tomáš Hofman – velitel hasičů: tel. 728301030
  • Magda Kindlová – místostarostka: tel. 731 460 985

Je naší hlavní povinností ochránit občany z rizikových skupin a zabránit rychlému šíření viru. Vyvarujme se ale strachu a paniky. Nesledujme neustále sdělovací prostředky, kde slyšíme stále dokola jen katastrofické scénáře. Radujme se z drobností, vyjděme do přírody na čerstvý vzduch. Jen s dobrou psychikou je tělo odolnější.

Přejeme všem v této nelehké době především pevné zdraví a věříme, že vše společně zvládneme.


Důležité odkazy

Doporučujeme

Úřední hodiny MěÚ Buštěhrad

Od 22. 10. 2020 má MěÚ Buštěhrad dle opatření vlády omezené hodiny pro veřejnost, za současného dodržování hygienických požadavků:

Pondělí 7.00 - 12.00 -
Středa - 12.00 - 17.00

Před vstupem  pro domluvu využijte zvonek u hlavního vchodu, při vstupu do budovy dodržujte veškerá nutná opatření - roušky, odstupy 2 m, využijte k očistě rukou na chodbě úřadu bezoplachovou desinfekci. Prosíme všechny, aby maximálně využili bezkontaktní způsob komunikace - telefon, e-mail, fax, datovou schránku, děkujeme za vstřícnost. Osobně přicházejte jen v neodkladných záležitostech, vyžadujících Vaši přítomnost.